PIELGRZYMKA MATURZYSTÓW NA JASNĄ GÓRĘ, DO ŁAGIEWNIK I KRAKOWA

W dniach od 22-23 marca 2017r. odbyła się pielgrzymka maturzystów z Zespołu Szkół Nr 7 w Białym Borze na Jasną Górę. Maturzyści: Kinga Ostróżka, Sandra Wirkus, Alan Eichstaedt, Paweł Grajper odwiedzili również Kraków, Łagiewniki, Pałac Arcybiskupów Krakowskich, Wawel, Stary Rynek i kościół Mariacki,

Pielgrzymkę Maturzystów rozpoczęliśmy w środę 21.03.2018 od wyjazdu z Białego Boru. Kierowaliśmy się bezpośrednio do Krakowa. W godzinach rannych w czwartek odwiedziliśmy Łagiewniki – miejsce, w którym ponad 5 lat mieszkała św. s. Faustyna Kowalska i gdzie znajdują się jej relikwie. To miejsce, do którego w czasie SDM w 2016 r. pielgrzymował papież Franciszek. Kolejnym punktem naszej pielgrzymki był Pałac Arcybiskupów Krakowskich na ul. Franciszkańskiej 3, gdzie mogliśmy zobaczyć kaplicę, w której na kapłana wyświęcony został ks. Karol Wojtyła, dzisiaj św. Jan Paweł II. Dane nam było zobaczyć wnętrze kościoła Mariackiego i usłyszeć Hejnał Mariacki. Ogromne wrażenie zrobiły odwiedziny na Wawelu. Następnie udaliśmy się do Częstochowy, gdzie udaliśmy się na Apel Jasnogórski. Byliśmy tego dnia możliwie najbliżej obrazu Matki Bożej Częstochowskiej, a po apelu udaliśmy się na spoczynek do sióstr Antoninek.

Kolejny i zarazem ostatni dzień, był istotnym dniem całej pielgrzymki. Po śniadaniu udaliśmy się na wspólny śpiew do sali ojca Kordeckiego na Jasnej Górze, gdzie spędziliśmy kilka godzin, wraz z młodzieżą z całej Diecezji Koszalińsko-Kołobrzeskiej. Śpiewaliśmy pieśni religijne z Diakonią Muzyczną, a później wysłuchaliśmy świadectwa Piotra Kowalczyka, znanego jako „Tau” – rapera, producenta muzycznego, ewangelizatora. Istotnym punktem tej pielgrzymki była Eucharystia w bazylice, sprawowana pod przewodnictwem Biskupa Diecezjalnego Edwarda Dajczaka oraz wspólna droga krzyżowa na wałach i zawierzenie w kaplicy cudownego obrazu. Z Częstochowy udaliśmy się w drogę powrotną do Białego Boru. Uczniowie bardzo miło wspominali pielgrzymkę oraz zwiedzanie dzieląc się wrażeniami w drodze powrotnej.